Kurs Sketchup + render od 29 stycznia do 6 lutego – wieczorowo !

zapraszamy serdecznie na Expres Kurs Obsługi Sketch up

 

Podczas całego kursu będziemy pracować na następujących programach:

Sketch Up Make oraz pCon Planner.

Powyższe program posłużą nam do modelowania 3D oraz wizualizacji tzw. renderów –

Kurs 20 godzinny
• Koszt : 886 zł brutto ( wystawiamy FV )
• zajęcia będą odbywały się 29/30/31 stycznia oraz 5/6 luty od 17 00 do 21 00
zapisy: poczta@kappaszkola.pl

( na podstawie umowy kursu )

UWAGA! PRACA NA KOMPUTERACH WŁASNYCH UCZESTNIKÓW !

Prosimy na zajęcia przyjść z własnym laptopem. Osoby, które zapiszą się na nasz kurs otrzymają specjalną instrukcję instalacji programu, a zainstalowany program oczywiście pozostanie na ich komputerach także po zakończeniu szkolenia.
* warto sprawdzić wymagania sprzętowe do oprogramowania : https://sketchup.com.pl/informacje-o-sketchup#pro-vs-make

W związku z rewolucjami programowymi dla darmowych, edukacyjnych wersji programu Sketch Up, chcielibyśmy abyście swoją instalację przeprowadzili zgodnie z poniższą instrukcją.

Program SketchUp Make instalowany jest jako wersja darmowa, edukacyjna – po 30dnich od instalacji należy potwierdzić warunki korzytania z darmowej wersji – jednym z ważniejszych warunków jest potwierdzenie użytkowania programu nie do celów komercyjnych. Okno ze zgodą na dalsze akceptowanie warunków oferowanych przez SketchUp wyskakuje nam automatycznie po 30dniach od dnia instalacji.

Program pCon Planner – jest darmowy, bez żadnych ograniczeń czasowych i potwierdzeń

SketchUP jest programem komputerowym służącym do modelowania
trójwymiarowego dla projektantów wnętrz, projektantów terenów zielonych, dizajnerów, itp.
SketchUp posiada dużą bazę użytkowników pod nazwą Google 3D Warehouse,
gdzie mogą oni publikować swoje projekty, wymieniając się komponentami
i doświadczeniem z innymi użytkownikami tego programu.
SketchUp jest kompatybilny z innymi programami służącymi i pomagającymi
w projektowaniu takimi jak ArchiCAD, AutoCAD, 3D studio, Blender,itp.
Kerkythea to program do tworzenia fotorealistycznych wizualizacji 3D.

Oba te programy w połączeniu dają możliwość pracy w charakterze projektanta/designera, jednocześnie ich użytkowanie nie wymaga, zwłaszcza na początku drogi projektowej, zakupu kosztownego oprogramowania typu Cad.

Program zajęć obejmuje naukę :
Etap I nauki

będziemy modelować w programie Sketch up Make 2017 (który może pobrać się na komputer jako Sketch up 2017, zaś po 30 dniach samoistnie zamieni się w bezpłatną wersję Sketch up Make 2017).

Obecnie Sketch up Make 2017 pozwoli nam poznać wszelkie techniki modelowania i kolorowania wnętrza, oraz umożliwi ściąganie gotowych modeli mebli ze specjalnej biblioteki 3D Warehouse (https://3dwarehouse.sketchup.com)

Etap II nauki

Będziemy poznawać techniki prezentacyjne, które umożliwia program Sketch up. Głównym zadaniem będzie wykonanie wizualizacji – renderingu.

Program Kerkythea nie jest kompatybilny z programem SU Make 207, jednak jesteśmy w stanie zainstalować go na programie Sketch up 8. Ściągnięcie programu Sketch up 8, będzie nam nie zbędne tylko i wyłącznie do wykonania wizualizacji.

Czego nauczymy ? :
Program SketchUp – pasek poleceń, narzędzi, menu podręczne, pasek stanu.
Ustawienia rysunkowe.
Omówienie układu współrzędnych oraz ustawienia jednostek rysunkowych.
Rysowanie figur płaskich.
Rysowanie figur przestrzennych
Narzędzia pomocnicze: miarka, punkty odniesienia etc.
Modyfikacje brył. Kopiowanie, obrót.
Grupa a komponent – zastosowanie w praktyce.
Wymiarowanie rysunku i dodawanie oznaczeń.
Wyciąganie, tworzenie układów rurowych.
Warstwy – tworzenie i praca na warstwach.
Tekstury – nakładanie materiału i jego modyfikacja.
Importowanie komponentów – praca z 3d Warehouse. Nadawanie skali importowanym komponentom.
Sceny i animacja w programie Sketchup.
Style 1 – cień, dostosowanie nasłonecznienia sceny w stosunku do „pory roku” i godziny nasłonecznienia.
Style 2 – style rysunku. Nadawanie odpowiedniej stylistyki wizualizacji, tło, styl linii i powierzchni, nadanie tła w postaci bitmapy.
Sposoby doboru i dostosowania odpowiedniego kąta eksportowanej sceny – omówienie roli prezentacyjnej eksportowanego obrazu.

Eksport obrazu.
Podstawy programu do renderowania Kerkythea.
Nadawanie i modyfikacja oświetlenia sceny.
Modyfikacje materiałów w programie.
Ustawienia silnika renderującego.
Eksport obrazu

Program zajęć obejmuje naukę :

Program SketchUp – pasek poleceń, narzędzi, menu podręczne, pasek stanu.
Ustawienia rysunkowe.
Omówienie układu współrzędnych oraz ustawienia jednostek rysunkowych.
Rysowanie figur płaskich.
Rysowanie figur przestrzennych
Narzędzia pomocnicze: miarka, punkty odniesienia etc.
Modyfikacje brył. Kopiowanie, obrót. Szyk liniowy i kołowy.
Grupa a komponent – zastosowanie w praktyce.
Wymiarowanie rysunku i dodawanie oznaczeń – wymiarowanie na warstwach.
Wyciąganie, tworzenie układów rurowych.
Warstwy – tworzenie i praca na warstwach.
Tekstury – nakładanie materiału i jego modyfikacja.
Importowanie komponentów – praca z 3d Warehouse. Nadawanie skali importowanym komponentom.
Import podkładu pod projekt przestrzenny – JPG, dwg, dxf etc.
Sceny i animacja w programie Sketchup.
Style 1 – cień, mgła, dostosowanie nasłonecznienia sceny w stosunku do „pory roku”.
Style 2 – style rysunku. Nadawanie odpowiedniej stylistyki wizualizacji, tło, styl linii i powierzchni, nadanie tła w postaci bitmapy.
Sposoby doboru i dostosowania odpowiedniego kąta eksportowanej sceny – omówienie roli prezentacyjnej eksportowanego obrazu.
Przekroje i rzuty – przygotowanie dokumentacji technicznej w programie Sketchup.
Eksport obrazu.
Podstawy programu do renderowania – jak korzystać z ogólnodostępnym silników renderujących.
Nadawanie i modyfikacja oświetlenia sceny.
Modyfikacje materiałów w programie.
Ustawienia silnika renderującego.

 

# Aby zapisać się na kurs – wyślij zgłoszenie na poczta@kappaszkola.pl; otrzymasz umowę kursu.

Pracujemy w grupach do 12 osób.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *