KURS PROJEKTOWANIA MODY I UBIORU od 16 listopada
serdecznie zapraszamy na KURS PROJEKTOWANIA MODY I UBIORU
- TRYB WEEKENDOWY; zajęcia stacjonarne
Kurs skierowany jest do osób pragnących projektować niepowtarzalne kreacje i dodatki. Ma pomóc znaleźć zatrudnienie w pracowniach projektowania odzieży, pracowniach krawieckich, w przemyśle odzieżowym, lub realizować się we własnej działalności projektowej. Zajęcia prowadzone są systemem wykładów i warsztatów. W programie m.in : trendy, analiza rynku, rysunek żurnalowy i techniczny, materiałoznawstwo, drapowanie na manekinie. Kurs kończymy zaprojektowaniem własnej kolekcji odzieży.
- rezerwacje miejsc: poczta@kappaszkola.pl / pracujemy w grupach do 12 osób
- koszt udziału: 3400 zł brutto/ os
- ilość godzin szkoleniowych 65
Ramowy program kursu:
FASHION WORLD
Ubranie jako język mody i przekazywanych wartości.
Zawód projektanta mody.
Marketing – podstawowe zagadnienia z zakresu marketingu mody.
Pokazy Mody- wizja, organizacja, oprawa artystyczna.
Trendy w modzie.
Fashion Week Poland i inne wydarzenia modowe na całym świecie.
Styl, dna.
Kostium sceniczny – czym charakteryzuje się kostium sceniczny, prawa, którymi się rządzi
Odzież damska, męska i dziecięca.
Suknia ślubna- jako odrębny rynek mody.
LEKSYKON
Jak rozmawiać z krawcową, czyli słownik zwrotów i nazw krawieckich
Leksykon mody – Haute couture i Prêt-à-porter, hasła i nazwy obowiązujące w branży.
NARZĘDZIA PRACY
Tkaniny, materiały – poznanie rodzajów tkanin, nauka rozpoznawania tkanin, przeznaczenie.
Przybory krawieckie.
Zdejmowanie miary.
Sposoby przerabiania ubrań, kreatywne rozwiązania.
Przerabianie własnych ubrań (praca na maszynie i manekinie).
Współczesne technologie.
Inspiracje – gdzie ich szukać i jak przełożyć je na projekty. Budowanie moodboardów.
RYSUNEK
Rysunek żurnalowy – rysunek postaci podstawowej, rysowanie projektów oraz oddanie charakteru poszczególnych tkanin. Sylwetka i ubranie w ruchu.
Rysunek techniczny przedstawiający detale konstrukcyjne odzieży.
Ilustracja mody – techniki plastyczne.
Kolory, emocje zawarte w kolorach, łączenie kolorów, trendy kolorystyczne, wpływ na sprzedaż i sezonowość.
Buty – nauka rysowania i projektowania obuwia.
HISTORIA MODY
Charakterystyka epok. Ewolucja czy rewolucja.
Postaci ze świata mody.
Historia mody jako fundament twórczy.
PROJEKTOWANIE
Przegląd marek sklepowych i marek współczesnych projektantów. Analiza konkurencji.
Środowisko projektowe. Target a dna marki. Jak projektować w obrębie założeń i ograniczeń.
Zasady projektowania.
Wykorzystywanie narzędzi projektowych.
Upinanie i modelowanie tkanin na manekinach.
Buty – nauka rysowania i projektowania obuwia.
Kreatywne wykorzystywanie tkanin.
ZADANIA PRAKTYCZNE
Trendy w modzie – tworzenie szybkiej koncepcji szkicowej.
Projekt dla siebie z wybranych materiałów
Zakończenie kursu – Praca nad zaliczeniem końcowym – portfolio autorskiej kolekcji [omówienie zaliczenia końcowego, wybór inspiracji, przygotowanie opisu kolekcji, dobór tkanin, praca nad projektami.
Zakończenie – prezentacja kolekcji / sesja fotograficzna.
KURS ZAKOŃCZONY JEST EGZAMINEM / OBRONĄ PRAC AUTORSKICH; absolwenci otrzymują CERTYFIKAT POŚWIADCZAJĄCY UKOŃCZENIE KURSU I ZDOBYCIE UMIEJĘTNOŚCI;
- Harmonogram spotkań:
- 16/17/30 listopada//1/7/8 grudnia//4/5/11/12 stycznia- zajęcia w godzinach 9:00-15:30 (6 godzin zajęć z przerwą obiadową)
W Rejestrze Instytucji Szkoleniowych Szkoła Projektowania i Inicjatyw Twórczych jest wpisana pod numerem 2.22/00142/2021
Zajęcia prowadzi:
Izabela Glamowska, mgr Chemii i Ochrony Środowiska, Twórca programów edukacji młodzieży przy Urzędzie Miasta Gdańska, wykładowca Akademii Pomorskiej w Słupsku, wieloletni coach i mentor, Plastyk – Stylista i kreator wizerunku. Absolwentka Uniwersytetu Gdańskiego, Politechniki Gdańskiej i Fashion School w Poznaniu. Od dziecka tworzy modę, stworzyła własną wizję mody, krawcowa pasjonatka. Po 25 latach na stanowiskach managerskich w największych korporacjach w Polsce postanowiła zawodowo zająć się realizacją swojej prawdziwej pasji, projektowaniem i stylizacją mody . Współpracowała z producentami reklam dla Amica, Hochland, Tulka, Żabka i in. przy tworzeniu wizerunków postaci w reklamach oraz w projektach niekomercyjnych.