KURS PROJEKTOWANIA MODY I UBIORU od 16 listopada

serdecznie zapraszamy na KURS PROJEKTOWANIA MODY I UBIORU

  • TRYB WEEKENDOWY; zajęcia stacjonarne

Kurs skierowany jest do osób pragnących projektować niepowtarzalne kreacje i dodatki. Ma pomóc znaleźć zatrudnienie w pracowniach projektowania odzieży, pracowniach krawieckich, w przemyśle odzieżowym, lub realizować się we własnej działalności projektowej. Zajęcia prowadzone są systemem wykładów i warsztatów. W programie m.in : trendy, analiza rynku, rysunek żurnalowy i techniczny, materiałoznawstwo, drapowanie na manekinie. Kurs kończymy zaprojektowaniem własnej kolekcji odzieży.

  • rezerwacje miejsc: poczta@kappaszkola.pl / pracujemy w grupach do 12 osób
  • koszt udziału: 3400 zł brutto/ os
  • ilość godzin szkoleniowych 65

Ramowy program kursu:

FASHION WORLD

Ubranie jako język mody i przekazywanych wartości.

Zawód projektanta mody.

Marketing – podstawowe zagadnienia z zakresu marketingu mody.

Pokazy Mody- wizja, organizacja, oprawa artystyczna.

Trendy w modzie.

Fashion Week Poland i inne wydarzenia modowe na całym świecie.

Styl, dna.

Kostium sceniczny – czym charakteryzuje się kostium sceniczny, prawa, którymi się rządzi

Odzież damska, męska i dziecięca.

Suknia ślubna- jako odrębny rynek mody.

 

LEKSYKON

Jak rozmawiać z krawcową, czyli słownik zwrotów i nazw krawieckich

Leksykon mody – Haute couture i Prêt-à-porter, hasła i nazwy obowiązujące w branży.

NARZĘDZIA PRACY

Tkaniny, materiały – poznanie rodzajów tkanin, nauka rozpoznawania tkanin, przeznaczenie.

Przybory krawieckie.

Zdejmowanie miary.

Sposoby przerabiania ubrań, kreatywne rozwiązania.

Przerabianie własnych ubrań (praca na maszynie i manekinie).

Współczesne technologie.

Inspiracje – gdzie ich szukać i jak przełożyć je na projekty. Budowanie moodboardów.

RYSUNEK

Rysunek żurnalowy – rysunek postaci podstawowej, rysowanie projektów oraz oddanie charakteru poszczególnych tkanin. Sylwetka i ubranie w ruchu.

Rysunek techniczny przedstawiający detale konstrukcyjne odzieży.

Ilustracja mody – techniki plastyczne.

Kolory, emocje zawarte w kolorach, łączenie kolorów, trendy kolorystyczne, wpływ na sprzedaż i sezonowość.

Buty – nauka rysowania i projektowania obuwia.

HISTORIA MODY

Charakterystyka epok. Ewolucja czy rewolucja.

Postaci ze świata mody.

Historia mody jako fundament twórczy.

PROJEKTOWANIE

Przegląd marek sklepowych i marek współczesnych projektantów. Analiza konkurencji.

Środowisko projektowe. Target a dna marki. Jak projektować w obrębie założeń i ograniczeń.

Zasady projektowania.

Wykorzystywanie narzędzi projektowych.

Upinanie i modelowanie tkanin na manekinach.

Buty – nauka rysowania i projektowania obuwia.

Kreatywne wykorzystywanie tkanin.

 

ZADANIA PRAKTYCZNE

Trendy w modzie – tworzenie szybkiej koncepcji szkicowej.

Projekt dla siebie z wybranych materiałów

Zakończenie kursu –  Praca nad zaliczeniem końcowym – portfolio autorskiej kolekcji [omówienie zaliczenia końcowego, wybór inspiracji, przygotowanie opisu kolekcji, dobór tkanin, praca nad projektami.

Zakończenie – prezentacja kolekcji / sesja fotograficzna.

 

KURS ZAKOŃCZONY JEST EGZAMINEM / OBRONĄ PRAC AUTORSKICH; absolwenci otrzymują CERTYFIKAT POŚWIADCZAJĄCY UKOŃCZENIE KURSU I ZDOBYCIE UMIEJĘTNOŚCI;

 

  • Harmonogram spotkań:
  • 16/17/30 listopada//1/7/8 grudnia//4/5/11/12 stycznia- zajęcia w godzinach 9:00-15:30 (6 godzin zajęć z przerwą obiadową)

 

W Rejestrze Instytucji Szkoleniowych Szkoła Projektowania i Inicjatyw Twórczych jest wpisana pod numerem 2.22/00142/2021

Zajęcia prowadzi:

Izabela Glamowska, mgr Chemii i Ochrony Środowiska, Twórca programów edukacji młodzieży przy Urzędzie Miasta Gdańska, wykładowca  Akademii Pomorskiej w Słupsku, wieloletni coach i mentor, Plastyk – Stylista i kreator wizerunku. Absolwentka Uniwersytetu Gdańskiego, Politechniki Gdańskiej i  Fashion School w Poznaniu. Od dziecka tworzy modę, stworzyła własną wizję mody, krawcowa pasjonatka. Po 25 latach na stanowiskach managerskich w największych korporacjach w Polsce postanowiła zawodowo zająć się realizacją swojej prawdziwej pasji, projektowaniem i stylizacją mody . Współpracowała z producentami reklam dla Amica, Hochland, Tulka, Żabka i in.  przy tworzeniu wizerunków postaci  w reklamach oraz w projektach niekomercyjnych.

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress