![KURS PROJEKTOWANIA MODY I UBIORU, zajęcia w Gdańsku od 1/09/2024 KURS PROJEKTOWANIA MODY I UBIORU, zajęcia w Gdańsku od 1/09/2024](https://kappaszkola.pl/wp-content/uploads/2022/09/145640160_4066607853349599_4747897981756613043_n-1024x1024.jpg)
KURS PROJEKTOWANIA MODY I UBIORU, zajęcia w Gdańsku od 1/09/2024
Serdecznie zapraszamy na KURS PROJEKTOWANIA MODY I UBIORU
Kurs skierowany jest do osób pragnących projektować niepowtarzalne kreacje i dodatki. Ma pomóc znaleźć zatrudnienie w pracowniach projektowania odzieży, pracowniach krawieckich, w przemyśle odzieżowym, lub realizować się we własnej działalności projektowej.
- rezerwacje miejsc: poczta@kappaszkola.pl
- koszt udziału: 3200 zł brutto/ os.
- ilość godzin szkoleniowych 65
Harmonogram spotkań: | |||
wrzesień : | 1/8/15/22/29 | zajęcia w godz. 9:00 -16 :00 | |
październik | 6/13/20/27 | zajęcia w godz. 9:00 -16 :00 |
Program zajęć obejmuje następujące zagadnienia :
- Ubranie jako język mody i przekazywanych wartość; charakterystyka pracy projektanta, Powstawanie kolekcji oraz poszczególnych elementów odzieży, cykl tworzenia produktu w świecie mody, Inspiracje – gdzie ich szukać i jak przełożyć je na projekty
- Trendy w modzie: wstęp do prognozowania trendów, czym jest trend i jak powstaje, gdzie szukać inspiracji. Tworzenie moodboardów inspiracyjnych oraz ich rola w procesie twórczym
- Analiza rynku odzieżowego, czym jest marka odzieżowa, DNA marki. Dla kogo projektujemy. Tworzenie profilu klienta. (wykład + warsztat)
- Tkaniny, kolory i materiały: dobieranie i dopasowywanie materiałów, dodatków, tkanin oraz ich zastosowanie w procesie projektowania odzieży. .Podstawowe definicje, emocje zawarte w kolorach, łączenie kolorów, trendy kolorystyczne, wpływ na sprzedaż i sezonowość
- Rysunek żurnalowy – rysunek postaci podstawowej, rysowanie projektów oraz oddanie charakteru poszczególnych tkanin. Sylwetka i ubranie w ruchuoraz ilustracja mody, rysunek techniczny , Trendy w modzie – tworzenie szybkiej koncepcji szkicowej; Typy sylwetki a rysunek i symetria ( cel)
- Materiałoznawstwo-, podział włókien, budowa tkaniny i dzianiny, właściwości i charakterystyka wyrobów i surowców włókienniczych
nowe technologie w projektowaniu i modzie
- Marketing – podstawowe zagadnienia z zakresu marketingu mody Kim jest Twój klient – definicja persony. Budowa marki, rozpoznawalność na rynku Pokazy Mody- wizja, organizacja, oprawa artystyczna, Targi mody
- Wybrane zagadnienia z historii sztuki, mody i ubioru, strój historyczny i sceniczny
- Zawód projektant mody – jak budować własne portfolio oraz przedstawienienie najważniejszych postaci mody Świata i Polski
- Przegląd marek sklepowych i marek współczesnych projektantów. Analiza konkurencji. Środowisko projektowe. Target a dna marki. Jak projektować w obrębie założeń i ograniczeń.
- Buty – nauka rysowania i projektowania obuwia / Rynek mody – odzież obuwie i dodatki, projektowanie spójnych stylizacji i kolekcji
- Drapowanie na manekinie, i przerabianie odzieży , podstawy pracy z krawiectwem (krawcowa) Jak rozmawiać z krawcową, czyli słownik zwrotów i nazw krawieckich
NARZĘDZIA PRACY Przybory krawieckie; Zdejmowanie miary Odzież damska, męska i dziecięca – kolekcja
Zasady projektowania, krój szycie – od pomysłu do realizacji
Kreatywne wykorzystywanie tkanin
Wykonanie projektu, plan, krój, łączenie , wykańczanie projektów
W trakcie zajęć stawiamy przed uczestnikami wiele wyzwań twórczych, a prace domowe wykonane przez uczestników omawiamy aktywnie podczas spotkań.
Każdy uczestnik kursu wykonuje portfolio projektowe, które stanowi podstawę do zakończenia kursu i uzyskania dyplomu. Absolwenci Kursu otrzymują Certyfikat potwierdzający zdobycie wiedzy.
SPIIT Kappa Numer w rejestrze Instytucji Szkoleniowych 2.22/00142/2021
Zajęcia prowadzi:
Izabela Glamowska, mgr Chemii i Ochrony Środowiska, Twórca programów edukacji młodzieży przy Urzędzie Miasta Gdańska, wykładowca Akademii Pomorskiej w Słupsku, wieloletni coach i mentor, Plastyk – Stylista i kreator wizerunku. Absolwentka Uniwersytetu Gdańskiego, Politechniki Gdańskiej i Fashion School w Poznaniu. Od dziecka tworzy modę, stworzyła własną wizję mody, krawcowa pasjonatka. Po 25 latach na stanowiskach managerskich w największych korporacjach w Polsce postanowiła zawodowo zająć się realizacją swojej prawdziwej pasji, projektowaniem i stylizacją mody . Współpracowała z producentami reklam dla Amica, Hochland, Tulka, Żabka i in. przy tworzeniu wizerunków postaci w reklamach oraz w projektach niekomercyjnych.