moda
KURS PROJEKTOWANIA MODY I UBIORU, zajęcia w Gdańsku od 1/09/2024

KURS PROJEKTOWANIA MODY I UBIORU, zajęcia w Gdańsku od 1/09/2024

Serdecznie zapraszamy na KURS PROJEKTOWANIA MODY I UBIORU

Kurs skierowany jest do osób pragnących projektować niepowtarzalne kreacje i dodatki. Ma pomóc znaleźć zatrudnienie w pracowniach projektowania odzieży, pracowniach krawieckich, w przemyśle odzieżowym, lub realizować się we własnej działalności projektowej.

  • rezerwacje miejsc: poczta@kappaszkola.pl
  • koszt udziału: 3200 zł brutto/ os.
  • ilość godzin szkoleniowych 65
Harmonogram spotkań:
wrzesień : 1/8/15/22/29 zajęcia w godz. 9:00 -16 :00
październik 6/13/20/27 zajęcia w godz. 9:00 -16 :00

 

Program zajęć obejmuje następujące zagadnienia :

  • Ubranie jako język mody i przekazywanych wartość; charakterystyka pracy projektanta, Powstawanie kolekcji oraz poszczególnych elementów odzieży, cykl tworzenia produktu w świecie mody,  Inspiracje – gdzie ich szukać i jak przełożyć je na projekty
  • Trendy w modzie: wstęp do prognozowania trendów, czym jest trend i jak powstaje, gdzie szukać inspiracji. Tworzenie moodboardów inspiracyjnych oraz ich rola w procesie twórczym
  • Analiza rynku odzieżowego, czym jest marka odzieżowa, DNA marki. Dla kogo projektujemy. Tworzenie profilu klienta. (wykład + warsztat)
  • Tkaniny, kolory i materiały: dobieranie i dopasowywanie materiałów, dodatków, tkanin oraz ich zastosowanie w procesie projektowania odzieży. .Podstawowe definicje, emocje zawarte w kolorach, łączenie kolorów, trendy kolorystyczne, wpływ na sprzedaż i sezonowość
  • Rysunek żurnalowy – rysunek postaci podstawowej, rysowanie projektów oraz oddanie charakteru poszczególnych tkanin. Sylwetka i ubranie w ruchuoraz ilustracja mody, rysunek techniczny , Trendy w modzie – tworzenie szybkiej koncepcji szkicowej; Typy sylwetki a rysunek i symetria ( cel)
  • Materiałoznawstwo-, podział włókien, budowa tkaniny i dzianiny, właściwości i charakterystyka wyrobów i surowców włókienniczych

nowe technologie w projektowaniu i modzie

  • Marketing – podstawowe zagadnienia z zakresu marketingu mody Kim jest Twój klient – definicja persony. Budowa marki, rozpoznawalność na rynku Pokazy Mody- wizja, organizacja, oprawa artystyczna, Targi mody
  • Wybrane zagadnienia z historii sztuki, mody i ubioru, strój historyczny i sceniczny
  • Zawód projektant mody – jak budować własne portfolio oraz przedstawienienie najważniejszych postaci mody Świata i Polski
  • Przegląd marek sklepowych i marek współczesnych projektantów. Analiza konkurencji. Środowisko projektowe. Target a dna marki. Jak projektować w obrębie założeń i ograniczeń.
  • Buty – nauka rysowania i projektowania obuwia / Rynek mody – odzież obuwie i dodatki, projektowanie spójnych stylizacji i kolekcji
  • Drapowanie na manekinie, i przerabianie odzieży , podstawy pracy z krawiectwem (krawcowa) Jak rozmawiać z krawcową, czyli słownik zwrotów i nazw krawieckich

NARZĘDZIA PRACY Przybory krawieckie; Zdejmowanie miary Odzież damska, męska i dziecięca – kolekcja

Zasady projektowania, krój szycie – od pomysłu do realizacji

Kreatywne wykorzystywanie tkanin

Wykonanie projektu, plan, krój, łączenie , wykańczanie projektów

 

W trakcie zajęć stawiamy przed uczestnikami wiele wyzwań twórczych, a prace domowe wykonane przez uczestników omawiamy aktywnie podczas spotkań.

Każdy uczestnik kursu wykonuje portfolio projektowe, które stanowi podstawę do zakończenia kursu i uzyskania dyplomu. Absolwenci Kursu otrzymują Certyfikat potwierdzający zdobycie wiedzy.

SPIIT Kappa Numer w rejestrze Instytucji Szkoleniowych  2.22/00142/2021

 

Zajęcia prowadzi:

Izabela Glamowska, mgr Chemii i Ochrony Środowiska, Twórca programów edukacji młodzieży przy Urzędzie Miasta Gdańska, wykładowca  Akademii Pomorskiej w Słupsku, wieloletni coach i mentor, Plastyk – Stylista i kreator wizerunku. Absolwentka Uniwersytetu Gdańskiego, Politechniki Gdańskiej i  Fashion School w Poznaniu. Od dziecka tworzy modę, stworzyła własną wizję mody, krawcowa pasjonatka. Po 25 latach na stanowiskach managerskich w największych korporacjach w Polsce postanowiła zawodowo zająć się realizacją swojej prawdziwej pasji, projektowaniem i stylizacją mody . Współpracowała z producentami reklam dla Amica, Hochland, Tulka, Żabka i in.  przy tworzeniu wizerunków postaci  w reklamach oraz w projektach niekomercyjnych.

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress